Wednesday, November 10, 2010

YES - 4G mobile internet with voice

YTL Communications’s 4G akan melancarkan internet mobile untuk pengguna internet di Malaysia. Pada masa ini hanya streamyx, celcom, maxis , umobile , p1 sebagai broadband provider , namun dengan kemunculan YTL akan memeriahkan lagi penggunaan internet broadband di Malaysia.


Lagi ramai provider yang memberikan perkhidmatan broadband , lagi banyak peluang pengguna untuk mendapatkan service broadband yang baik kerana pengguna bolih memilih broadband mana yang dirasakan memberi pulangan yang terbaik.


Broadband kelajuan tinggi telah diperkenal melaluli tmnet iaitu unify until 20 mbps.. namun setakat ini masih lagi di sekitar lembah klang dan kawasan perindustrian ..manakala umobile pula telah melancarkan sehingga 72 mbps di Berjaya TImes Square .. mesti syok gile duk ..situ sambil download.


YTL akan menggunakan teknologi 4G dimana 3 ke 5 kali ganda lebih laju daripada teknologi 3G.. kalau 3G bolih mencapai 3.6 mbps ..(tak dapat lagi rasanya..hehe).. jadi 4G mungkin bolih pegi sampai 12 - 20 mbps..


 Laju macam ni bolih tengok tv kat internet je beb., main game , download video takde la sangkut sangkut .. harap sangat YTL bagi harga yang munasabah kepada pengguna internet.. sebab sepatutnya malaysia punya internet dah bolih laju setanding negara - negara maju yang lain. Sebab nya pengguna internet kat Malaysia ni dah bertambah ramai dan bisnes online kat Malaysia pon dah berkembang ..




takde la macam siput sedut .. bukak internet bolih pegi makan dulu .. tu pun tak abis download lagi .. fail 20 mb je .. haiyya....

No comments:

Post a Comment