Wednesday, January 5, 2011

Ketahui tekanan darah dengan iphone. Macam Tony Stark dalam Iron Man la plak.

Smartphone dalam era digital telah menggantikan keperluan untuk jam penggera, unit GPS dan bahkan kamera digital dengan jentikan jari.

Pernah tengok tony stark uji darah dalam citer ironman ?

Dengan perkembangan teknologi terkini iHealth Labs telah melancarkan iHealth Blood Pressure iPhone/iPod/iPad Dock. Alat ini bolih mengukur dan merakam denyut jantung dan tekanan darah.Kit yang dijual dengan harga $100 dilengkapi dengan alat mengukur tekanan darah dan juga pengecas bateri.Sistem ini turut disertakan dengan aplikasi yang merekodkan bacaan tekanan darah pengguna.

Dr Andrew Brandeis, seorang pengamal perubatan San Francisco dan seorang perunding perubatan dan juru bicara iHealth menyatakan, peranti ini ditujukan kepada mereka yang mengalami hipertensi dan kesihatan yang kronik, namun ia juga dapat membantu bagi sesiapa yang ingin mengamalkan gaya hidup sihat.Apa yang penting adalah mendidik mereka tentang kebiasaan yang menyebabkan tekanan darah tinggi.Jika melihat tekanan darah anda naik, anda bolih cuba mendapatkan idea tentang apa yang anda lakukan yang mempengaruhi tekanan darah.


Keuntungan terbesar yang diperolehi adalah anda mempunyai rekod kesihatan setiap hari dengan menyimpannya didalam iphone anda.Setiap hari bangun tidur, anda bolih melakukan pemeriksaan kesihatan.

Pesakit juga bolih berkongsi maklumat kesihatan mereka dengan doktor, baik melalui emel atau menunjukkan mereka telefon atau iPad dengan data didalam nya.Sememang nya teknologi ini akan membantu bagi sesiapa sahaja yang inginkan gaya hidup sihat.

1 comment:

  1. lepasni.. duduk rumah pgg smartphone je semua ada..zaman skrg ni teknologi superb!

    ReplyDelete