Wednesday, December 22, 2010

Motorola Defy


Motorola telah mengeluarkan smartphone terbarunya 'Motorola Defy' menggunakan Sistem Operasi Andriod yang terkenal.Motorola Defy ini dihasilkan dengan stail tablet yang standard,dilengkapi 3.7 inch TFT Touch Skrin kapasiti yang menyokong sehingga 16 juta warna dengan resolusi 480 x 854. Defy menggunakan Gorilla glass yang dikenali dengan kekuatan, daya tahan dan ringan sebagai pelindung skrin.Ini menjadikan pilihan yang ideal digunakan di telefon.



Reka bentuk pintar yang terdapat pada Motorola Defy membolihkan ianya tahan gegaran dan habuk.Defy juga bolih terendam di dalam air sejauh 1 meter selama 30 minit. Bolih bawak snorkling ni.

Biasanya apabila handset direka untuk chasis yang kuat , berat akan berlebihan beserta saiz nya, namun Defy menjadi smartphone dengan berat 107g dan pada ukuran 107x59 x 13.5mm .Display utama pada handset menyokong input multi touch, dengan accelerometer sensor jarak, dan kawalan sentuh sensitif terletak di bawah paparan utama.



Motorola memanfaatkan MOTOBLUR pemilikan User Interface, menggunakan widget pada paparan siap sedia utama untuk menyampaikan maklumat cepat daripada pelbagai sumber, termasuk kemaskini rangkaian sosial, e-mel, perkhidmatan berita dan banyak lagi. Keseluruhan sistem benar-benar disesuaikan, sehingga anda boleh memilih widget, jika ada, yang anda inginkan pada paparan dan dimana anda inginkan ianya berada.

Motorola Defy

Motorola Defy menawarkan ciri-ciri yang canggih, mulai dari kamera, 5.0 Megapixel yang menyokong autofocus dan dilengkapi lampu kilat LED. Bolih menyokong stabilisasi gambar dan membantu memberikan imej yang lebih baik.Geotagging juga tersedia, yang membolehkan anda untuk merakam data lokasi semasa mengambil gambar. Handset ini bolih merakam klip video, tetapi tidak ada kamera menghadap kedepan untuk video call.

Media player lengkap dibekalkan, dan defy juga mempunyai radio FM dengan RDS. Ada banyak storage yang sedia untuk menyimpan semua gambar dan muzik pada handset, dengan kapasiti memori dalaman sebesar 2 GB, yang boleh diperluas dengan kad memori Micro SD, dengan Defy menyokong kad memori sehingga 32 GB .Ada audio jack 3.5mm, tetapi jika anda lebih suka anda boleh mendengar muzik dengan headset wayarles Bluetooth, Defi juga dilengkapi Bluetooth 2.1 dengan sambungan A2DP.


Defi menawarkan data melalui 3G, HSDPA, HSUPA, GPRS dan EDGE, serta termasuk WiFi 802.11 b / g / n. sokongan DLNA juga disediakan, bagi memudahkan hanset ini bersambung dengan jaringan wifi Secara keseluruhan menentang Motorola handset cukup berbaloi dan handset yang sesuai untuk penggunaan sehari-hari.





So pilihan yang bijak bagi penggemar gadget. Anyway Samsung Wave juga tak kurang hebat nya. Salah satu model nya dikatakan mampu menjadi router kepada sistem network di rumah . tunggu ..

2 comments:

  1. harga between RM 1500 - 1600
    Maxis Offer
    RM1299 over 12 months,
    RM1149 over 18 months
    and RM999 over 24 months duration. kalau tak silap la .. anyway check ngan dealer maxis

    ReplyDelete